maxiwell83 (maxiwell83) wrote in interesniy_kiev,
maxiwell83
maxiwell83
interesniy_kiev

Реквієм по київських автобусах?

  Можливо, не треба писати на такі теми, але неприємно дивитись на те як знищуюються автобусні перевезення у місті. Схоже, що скоро в Києві не буде комунальних автобусів та автобусних маршрутів. Чутки про реорганізацію (читай — закриття) автобусних парків вже давно ширяться. Та й маршрутна мережа постійно зменшується. Добре, що тролейбуси та трамваї тримаються. Але вони більш живучі (автобуси 7 — 10 років, тролейбуси можуть і 20 років їздити, ну а трамваї ще довше) і мають інфраструктуру (проводи, стовпи, рейки). Ну і в деяких випадках альтернативи їм нема. А от автобуси легко замінити маршрутними таксі — ніхто і не помітить.

  Кажуть, що у владі є лоббісти маршруток (це ж бізнес!) і деякі маршрути навмисне закривають (А7, А38), території закритих автобусних парків використовуються приватними перевізниками (Автобусні парки №3 і №4). Окрім того, багато маршрутів закрилося у 2000х і після світової фінансової кризи 2008-2009го. Станом на 2015й нарахував тільки 69 міських маршрутів. На початку 2000х їх було біля сотні.

  Підвищили вартість проїзду, а кількість машин на маршрутах майже не змінилася. В усякому разі, автобусів. Згідно статистики, 6 лютого на маршрутах було 292 автобуси, а 9го лютого — 287. І далі буде тільки гірше. На багатьох маршрутах замість автобусів великої місткості курсують мікроавтобуси.

(А2 [Зал. ст. "Київ-Волинський - метро "Шулявська"] — лише один автобус, і то Богдан,
А5 [Зал. вокзал - вул. Ізюмська] — теж лише один мікроавтобус,
А47 [Метро "Нивки" - метро "Дорогожичі"],
А52 [Метро "Либідська - вул. Закарпатська] — теж лише один мікроавтобус,
А75 [Метро "Виставковий центр" - селище Жуляни]).

— На цих вищеперерахованих маршрутах раніше їздили великі автобуси. А тепер от лише мікроавтобуси. Можливо, пасажиропотік невеликий? Можливо. Але маршрути 2, 5, 47 за моїми спостереженнями були переповнені.

Реквієм по київським автобусам?
Автобусний маршрут 75. В 2013му їздив автобус великої місткості. З 2014го на маршруті мікроавтобус. Прогрес:)

  При тому на популярних комерційних (маршруткових) маршрутах використовуються автобуси великої місткості.

  На прибуткових комерційних маршрутах комунальний перевізник виставляє великі автобуси. А на звичайні автобусні замість автобусів ставлять мікроавтобуси.

bus_7263_03-04-2012.jpg
Поки на автобусних маршрутах їздять мікроавтобуси, на "крутих" комерційних маршрутах їздять нові МАЗи.

  Взагалі якось дивно, що комунальні автобусні парки мають комерційні маршрути. Кажуть, що за рахунок них автопарки лише виживаюить. Але це якось дико "забивати" на звичайні маршрути в угоду комерційним. Є думки, що комунальним автобусникам треба заборонити комерційні маршрути, або хоча б не дублювати власні маршрути.

   Ще одна цікавинка — на таксомоторних (маршруткових) маршрутах з'являються приватні маршрутки. Про що це свідчить? Про те, що не вистачає комунальних мікроавтобусів?

marshrutki.jpg
На "Київпастрансівських" таксомоторних маршрутах (№№208, 501) з'являються арендовані машини. Невже у КПТ не вистачає власних автобусів???

     Мені довелося відвідати декілька автобусних парків і видовище там не з найприємних. Стелі в ремонтних боксах протікають, будівлі руйнуються, немає грошей на автозапчастини та інше. Можливо тому неохоче показуть у якмх умовах доводиться працювати.

Ще одна тенденція — закриття або відсторонення від приміських перевезень. Перелік маршрутів, на яких їздили київські автобуси, вражає.

82 — Метро "Академмістечко" - Київський молокозавод №3 (м. Вишневе) > маршрут відмінено

747 — Метро "Ники" - село Гореничі > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
748 — Метро "Святошин" - село Білогородка > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
758 — Метро "Либідська - село Велика Бугаївка (?) > маршрут відмінено
759 — Метро "Святошин" - село Червоний хутір > маршрут віддали приватному обласному перевізнику, змінили кінцеву на метро "Нивки"
760 — Метро "Святошин" - село Дмитрівка > маршрут відмінено
761 — Метро "Святошин" - село Лісне > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
762 — Метро "Святошин" - село Неграші > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
763 — Метро "Святошин" - село Шпитьки > маршрут відмінено
764 — Метро "Нивки" - село Личанка > доля маршруту невідома
765 — Метро "Святошин" - село Музичі > маршрут віддали приватному обласному перевізнику, змінили кінцеву на метро "Нивки"
767 — Метро "Святошин" - село Мостище > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
768 — Метро "Святошин" - село Чорногородка > доля маршруту невідома
769 — Метро "Святошин" - село Горбовичі > маршрут віддали приватному обласному перевізнику, змінили кінцеву на метро "Нивки"
770 — Метро "Святошин" - село Михайлівка-Рубежівка > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
771 — Метро "Святошин" - село Мотижин > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
773 — Метро "Святошин" - село Миколаївка > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
776 — Метро "Святошин" - село Колонщина > маршрут віддали приватному обласному перевізнику
778 — Метро "Святошин" - село Яблунівка > маршрут віддали приватному перевізнику, потім повернули "Київпастрансу". Потім знову віддали приватному перевізнику. Зараз маршрут не працює.
793 — Метро "Героїв Дніпра" - Сади "Касакад" (село Хотяновка) > маршрут відмінено (?)
794 — Метро "Героїв Дніпра" - Сади "Світанок" > маршрут відмінено (?)
795 — Метро "Героїв Дніпра" - село Лютіж > маршрут віддали приватному обласному перевізнику

bus748.jpg

bus778.jpg

  Ви скажете: "Ну і що тут такого?" Але: 1) при обслуговуванні приміських маршрутів використовувалились автобуси великої місткості; 2) київські комунальні автобуси у області виглядали незвично, взагалі приміські комунальні маршрути це окремий вид маршрутів — романтично навіть; 3) з переводом маршрутів приватним перевізникам збільшилась вартість проїзду. Ну в усякомі разі на комунальних автобусах було дешевше, ніж у приватних маршрутках. І в нормальному автобусі приємніше їхати, ніж у тісній маршрутці.

  Ще одна проблема — пенсія. Пенсіонери і пільговики користуються переважно комунальним транспортом, тож дають вагоме навантаження. Але при цьому не платять за проїзд. Держава у нас не така багата і не завжди компенсує за проїзд пільговиків. Що робити? Найймовірніший варіант — адресна допомога (забув як же воно завивається... а, згадав! Грошова компенсація). Пенсіонери не будуть у захваті від такого рішення, але 1) держава не така багата, щоб компенсувати тим, хто часто їздить; 2) є такі, хто не користується транспортом. І гроші, що будуть нараховуватись зможуть використати не на проїзд, а на ліки, наприклад.

  Ще один аспект — закриття автобусних парків. Три з восьми вже не працюють. І це негативно відбивається на якості перевезень.
Зараз нема автобусного парку №3 (пров. Радіщева), що обслуговував маршрути Відрадного, Борщагівки, Чоколівки. Автобусний парк №4 (у Святошино) після закриття приміських маршрутів залишився без роботи. Автобусний парк №6 хоч і не закрили, але з Оболоні перемістили на саму околицю Троєщини. Автобусний парк №8 відсторонили від роботи через зловживання. Виявилося, що десь "загубилися" декілька автобусів. І зараз є загроза закриття ще одного автобусного парку.

  Іще є така тема, як рухомий склад. Найновіші автобуси надійшли до Києва у 2012 році (МАЗ-107 і МАЗ-203). Про нові закупівлі нічого не чув. Отже, як ті, що є, випрацюють свій ресурс, автобусні парки можна закривати.

  Що цікаво, комунальні автобуси брали участь у АТО під час евакуації населення. У новинах траплялась інформація, що водіям та автобусам була завдана шкода при обстрілі бойовиками.
Це при тому, що автобусів ітак не вистачає.

Отже, підсумуємо стан та тенденції автобусних перевезень у Києві:
1. Закриваються автобусні маршрути (міські).
2. Закриття більшості приміських комунальних маршрутів!!!
3. Закриваються автобусні парки.
4. Автобусні парки перебуваються у поганому технічному та матеріальному стані.
5. Автобуси зношуються, а нові не надходять.
5. Держава не компенсує проїзд пільговиків.
6. На комунальних комерційних маршрутах їздять сторонні машини.

  Що робити? Ну, я не фінансист і не працівник транспортного міністерства, щоб давати поради. Але, вважаю, що рано чи пізно буде монетизація пільг та скорочення пільгових категорій. Я б порадив (і деякі інші дослідники громадського транспорту) заборонити приватним перевізникам дублювати маршрути комунального транспорту, не економити на транспорті (бо він в усіх країнах є дотаційним). Хочеться вірити, що комунальні автобуси не замінять приватними маршрутками.

  А взагалі, здається, що починаю ностальгувати. «От раніше було!»
Subscribe

  • Зміни в центрі столиці

    «Все тече, все змінюється» . І Київ теж не виключення із цього правила. Протягом 2019 року в столиці відбувся ряд змін. Зокрема, розібрали старий і…

  • Нижня підпірна стіна

    Легендарна "зеленка" — Зелений (літній) театр, Верхня підпірна стіна, Нижня підпірна стіна — це все олдскульні локації, які розташовані в одній…

  • Парк "Сирецький гай"

    З заброшками в столиці і з напарниками напряг, та й об'єктів для дослідження все менше і менше, тому вирішив здійснити культурну прогулянку. Так, щоб…

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 24 comments

  • Зміни в центрі столиці

    «Все тече, все змінюється» . І Київ теж не виключення із цього правила. Протягом 2019 року в столиці відбувся ряд змін. Зокрема, розібрали старий і…

  • Нижня підпірна стіна

    Легендарна "зеленка" — Зелений (літній) театр, Верхня підпірна стіна, Нижня підпірна стіна — це все олдскульні локації, які розташовані в одній…

  • Парк "Сирецький гай"

    З заброшками в столиці і з напарниками напряг, та й об'єктів для дослідження все менше і менше, тому вирішив здійснити культурну прогулянку. Так, щоб…